Caju


Copacul caju este un copac vesnic verde si a caror fructe sunt asemanatoare merelor. In varful acestor merisoare apar semintele, ceea ce noi numim alunele caju. Acestea sunt consumate ca atare sau sub diferite forme: lapte de caju, branza de caju, unt de caju. Sub coaja care inveleste alunele caju se afla o rasina cu potential alergenic, de aceea inainte de comercializare ca produs alimentar, aceste alune sunt supuse unor tratamente termice. Practic prin coacerea in cuptor a caju-ului se dispar aceste toxine, iar caju-ul crud pe care il gasim in comert a fost anterior oparit.  Copacul caju face parte din familia Anacardiaceae, deci cei care sunt alergici la caju vor sti ca au aceeasi alergie si la mango sau fistic, dar este o alergie mai usoara decat la alune sau nuci. Alunele caju mai contin si oxalati solubili in stomac sau intestin, de aceea persoanele cu tendinta de dezvoltare a pietrelor la rinichi trebuie sa modereze consumul acestora.

Din punct de vedere nutritional, din 100g de caju luam 550 kcal, 30 g carbohidrati, 18 g proteine, 43 g grasimi din care, cel mai important grasimi  mononesaturate.

  • Contine magneziu : este un antidepresiv natural, reduce colesterolul, previne tromboflebita, trateaza insomniile rebele, previne ateroscleroza; tamponeaza sucurile gastrice, fiind un remediu bun in gastrita hiperacida si ulcerul gastric.
  • Contine vitamina B6, cu ajutorul careia Magneziul este fixat foarte usor in organism
  • contine o cantitate mare de fosfor, esentiala pentru oase si dinti puternici
  • Fierul din alunele caju ne mentin pielea, parul si unghiile sanatoase.
  • Grasimile mononesaturate contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange, astfel prevenind accidentul vascular cerebral si bolile cardiovasculare. Tot grasimile mononesaturate ne ajuta sa scapam de grasimea de pe burtica, intensificand arderile.
  • Continutul mic de zahar mentine un indice glicemic scazut. Pe timp scurt aceasta inseamna ca dupa o masa cu caju nu vom simti senzatia imperioasa de foame, iar pe termen lung, prevenim aparitia diabetului zaharat de tip 2 si bolile cardiace.
  • Este o sursa buna de proteine vegetale pentru vegetarieni.
  • Are un continut important in cupru, potasiu
  • Vindeca starile de contractura musculara cronica prin continutul de magneziu si poatsiu, atat de necesar functionarii celulei si a transmiterii semnalelor nervoase.
  • Bogat in antioxidanti (vtamina A, C, E), cupru, vitamina B6, vitamina K, Zinc, Seleniu
  • Contine beta-sitosterol, cunoscut in tratamentul hiperplaziei benigne de prostata sau in reducerea nivelului  de colesterol din sange.                                                                 Alunele caju mai sunt folosite pentru producerea uleiului de caju, folosit pentru gatit sau in sosuri pentru salate.  Din cojile de la aceste alune se extrage un ulei folosit in dezvoltarea medicamentelor, fungicidelor, biomaterialelor. Traditia spune ca frunzele acestui copac erau folosite in tratarea diareei, dar pentru ca noi nu il avem, recomand ceaiul din frunzele de gutui (4-5 frunze la 250ml apa, clocotind 2-3 minute).                                                                  Ca orice aliment sanatos  aduce beneficii organismului atata vreme cat este consumat moderat, in diete echilibrate. 🙂 Sa fim sanatosi!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Bibliografie: wikipedia

Have any Question or Comment?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii

Abonare la blog via email

Introdu adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări prin email când vor fi publicate articole noi.

Alătură-te celor 820 de abonați